Njutning

Vad kan njutning vara mer än genom mat? Oj, vad vi bollade detta i dagens träff. Så viktigt att ta redapå vart njutningen sitter just för mig. För måste vi alltid äta, när vi umgås? Sitter inte njutningen i umgänget och inte i maten?
Finns ju massa mer att njuta va livet än just mat. En kvällspromenad där jag öppnar alla mina sinnen och tar in allt, kan vara ett sätt. En rid tur. För mig sitter massor av njutning i musik..En biltur med massa bra låtar, på cd:n och jag njuter för fullo. Att lyssna på musikkunniga människor i både tal och utförande ser jag som stor njutning. Samtal och umgänge med mina vänner är också livskvalité och njutning. Vissa vänner ger ibland mer njutning än andra. Kan kanske bero på min egen sinnesstämning också..Närhet njuter jag av. Jag trivs i närvaro av dem jag tycker om. Jag är kramig av mig. Och jag behöver kramas! Tänk på detta mina vänner ni som inte är här utan där..Jag går mer igång av er närhet än er frånvaro;).. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0