Tänk att byta tankar kan ge så mycket..:)

Genom att närvara och vara i nuet och inte forsera fram i tankarna-flöt hela dagen fram och blev så otroligt bra. De röda trådarna kom på plats vad gäller mina projekt på jobbet. Kändes mycket bra! Wilma och jag fick plats med egen tid-shopping av kläder till Funky kidz showen stod på tapeten, till Selma och henne. Jordgubbar!!! valdes också som medhavd frukt till morgondagens skolväska-hon har smak för delikatesser redan nu, liten som hon är. Fikan hos en god vän var pricken över i denna eftermiddag, för Wilma innan det var dags för barnprogram och tv-soffan. En riktigt njutningsfull dag som inte följde planerna, men genom att ta tillvara på vad som bjöds och bara njuta blev dagen full av njutning.                                                                       

En del för mig viktiga ord med goda vänner utböts också i telefonen, utan att vara planerade. Vi får se vad mina ärliga ord leder till.. Wilma sover gott. Imorgon väntar undersökning hos skolsköterskan-spännande!!
Själv håller jag på att få undan lite pappersarbete både vad gäller jobbet och mitt privata, men jag håller inte riktigt fokus på närvaro i tankarna så jag ska krypa ner bredvid Wilma istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0