En något försenad frukost

När jag i detta nuet äter min fruskost, är jag övertygad om att de flesta av er nu är på lunchmålet. Som sagt min dag idag blev lite förskjuten av mina trötta ögonlock denna morgon. Vatten, GNLD:s omega 3 och svart kaffe blev en bra start innan dagens första promenad. Promenaden blev förresten inte tillsammans med stavarna som jag planerat. Gick istället efter min känsla, och drog med mig min granne Kristina ut i friska luften en halvtimma. Kristina tar förövrigt allt som oftast tillvara på njutningen av att vara utomhus. Hon gör ett fantastiskt arbete med sina barn och sina studier!! Jag är övertygad om att lite egen tid iform av vardagspromenader är ett sätt att ladda batterierna inför hösten även för henne!
NU har jag iallfall avnjutit en god frukost. havregrynsgröt med blåbär, linfrön, solroskärnor och lite mjölk. Där till ett kokt ägg och nu kaffe!
Tänk, jag som tills för nått årsedan inte trodde att jag någonsin mer skulle äta havregrynsgröt.. Och nu kan jag riktigt längta efter detta frukostmål. Att blanda frysta bär med havregrynen och övriga inredienser och sen koka upp till en fruktgröt, är otroligt gott. Ingen direkt planering eller tidsåtgång heller för oss som har kanppt om tid på morgonen. Äget kokas under duschtiden och gröten tar 2 min i mikron!!


Extra njutning är det med att ha just dessa blåbär i-de är dem som Wilma och jag plockade för någon vecka sedan.
 Tänk vilken fantastisk natur som finns här runt omkring!! Känslan av att ladda batterierna i skogen emellanåt, ja något som jag mår bra av- framför allt när det har regnat och jag med alla mina sinnen ta till mig allt det som som serveras i nyregnad skog och mark!! Testa och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0