Lugnet har lagt sig

Känslan av att sommaren är förbi och hösten är här, är så nära som det går. Klockan är inte mer än halv tio och det är mörkt ute. Sommarvärmen, ja det var några veckor sedan som den försvann och semestrarna börjar lida mot slut. 
Jag sitter i ljuset av 2 levande ljus och bara suger in mig av lugnet efter dagen med Ungarna. Amandas saker har liksom hon själv gjort tidigare i sommar, flyttat iväg till hennes pappa. Matilda har flyttat hem igen.
Imorgon är sommaren slut för min del. Jag har bestämt mig för det. På torsdag börjar jobbet och imorgon ska gå åt till en hel massa förberedelser både inför jobb och här hemma.
Jag ser fram emot den här hösten och min väl valda steg på min väg. Jag vet vart jag ska, and I love it!! Jag kanske inte är alla till lags med just mina val- men jag vet att när känslan finns där inom mig- ja, då är det rätt för mig och blir också så bra! Min kärleksaffär till livet- ja, det är en förmån jag har att känna den känslan! Jag kommer sitta här i stearinljusetssken i några timmar till..Jag njuter av lugnet, tystnaden och mina egna tankar, funderingar och känslor. Jag leker lite med orden, raderar några, kladdar dit några igen och mina känslar sätts på pränt. För det är så att varje liten rad är skapat av en känsla jag har inom mig som behöver uttryckas. Detta är kvalitéts tid för mig själv. Min egen tid med mig själv.  Emellanåt avbryter jag mina tankar med att lyssna på ett och annat musikaliskt alster. För vad vore kvalitétstid utan musik?? Under mina tidiga tonår klinkade jag lite ackord på min gitarr och satte faktiskt ihop text och musik några gånger..bla tillägnades Hasse Carlsson, sångaren i Noice när jag var 14, ett av mina alster..mysiga minnen! Idag är gitarren undanstoppad för längesedan, iallfall för mig. Kanske den kommer till användning för Matilda som har en röst och ett gehör som få!!
Det finns alltid något i allslags musik har jag lärt mig, och lyssnadet ger mig en sådan otrolig glädje inombords. Kan nog säga att jag många gånger hittat både styrka och kraft i musik.!  Så här sitter jag nu-som en ensamvarg-njuter av kontrasterna mellan det stilla lugnet och tystnaden runt omkring mig, och all salig blandning av musik som bla finns att hitta på my space.
http://home.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user

Ta er en rundtur bland "mina vänner" på min myspce sida och lyssna på all världens musik!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0