En klyscha att förändra världen genom att förändra sig själv..??

Nej, faktiskt inte. För om jag ändrar mitt sått att tänka eller handla kommer det hända saker i mitt liv. Att visualiser, att se framför sig hur jag vill att något ska vara- att se sig själv som vinnare. Detta är en del av vad coaching innebär. Coaching är ett enormt bra verktyg att ta till för den som vill utvecklas och gå framåt i sitt liv. Jag är utbildad coach, hos Hälsoakademin Europa AB. En riktigt bra coachutbildning som lutar sig på ICF:s riktlinjer. En utbildning som också innebär en resa och en personlig utveckling.
Jag har fått frågan vid ett flertal gånger om allting alltid är så ljust i itt liv som jag skriver. Ljust?? Självklart händer det mindre ljusa saker i mitt liv, liksom i alla andras liv. Jag påverkas givetvis emellanåt av andra människors handlande eller tystnad. Jag blir givetvis också sårad och ledsen. Att coacha är också ett verktyg för mig själv numera. Jag hämtar upp mig själv på banan och finner möjligheter. Jag vet också att våra sk livsmanus formaterar oss som människor och därmed många gånger vårt handlande. Och eftersom vi inte har lika livsmanus är det många gånger mina egna förväntningar på andra människor som gör mig ledsen och besviken på andra människors handlande. Jag jobbar på att släppa förväntningarna och lägga energin på mig själv och min egen utveckling. Mental träning- ett verktyg till att hålla målfokus. och "bli vad du tänker". Själv har jag min målbild detaljerad och klar- lika tilldragande som en nyförälskelse, det är på den vägen jag kör nu och drar lärdomar av..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0