En trevlig nationaldag i goda vänners lag!

Större delen denna lördag gick åt att verkligen ta i med krfttagen och storstäda vår altan. Underbart det känns att äntligen ha fått den användbar igen efter vinterns akräpsamling där. Vår altan kommer att användas mycket framöver, av både mig och ungarna. Jag brukar sätta mig där även sent på kvällarna med datorn i nät och skriva ner känslorna som skapas.
 
Äntligen är altanen användbar igen!! Här på lerum Andersvägen har vi gudomliga altaner!! Inglasade och rymliga!!



Wilma ansvarade för sopningen. Inte alla gräsmattor som blir sopade..;)


Härlgt nog gick det att sitta ute och käka denna kväll!


Mästerkocken Qlaez fixade med både förrätt och varmrätt! Underbart gott!!


Fisken, nästan färdiggrillad serverades med en fantastisk god rotfruktsgratäng och sallad.






Marie-Louise i städtagen efter middagen. Kaffet och desserten intogs inne på altanen.


Dennis i väntan på kaffet!



Jossan är först att huggi uatv min smarriga fruktpaj!!


Självklart fanns det jordgubbar, för den som ville smaka!
En riktigt skön lördagskväll här på LA har passerat-med ingredienser som mycket god mat och umgänge med trevliga vänner.
Imorgon hoppas jag på att solen tittar fram så att vi kan njuta ute av denna. Kvällen är spikad för Barbados framträdande i bingolotto. Wilma väntar jättemycket på att höra deras nya låt och klart att vi andra också tycker att det ska bli spännande! Kanske blir det även ett Lisebergsbesök för Wilma på onsdag föratt lyssna på dem där.


Förra året på Liseberg- Wilma sittande på scenkanten o kollar in favoriten Peter och de övriga grabbarna i Barbados!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0