Dregen

Avslutar denna rätt långa dag med att lyssna på Backyard Babies platta "People like us" En platta jag som jag lyssnat mycket på och återkommer till. Backyard Babies finns givetvis bland mina favoritartister. De är grymt bra! Så kolla in Freeports nya ambassadör o njut lite av Dregen! http://freeport.iweb.se/archive/bilder_sidor/FILMEN%20PREVIS%20SMALL%203.mov

Jag tillhör dem som lyssnar mycket på musik. All slags musik. Ibland kan jag fashiners av sambandet mellan text och musik om det är ett bra sådant. Bra i mitt tycke alltså. Jag kan påverka min sinnesstämning med musik. Kan nog säga att jag hämtar någon slags kraft och energi genom att lyssna på musik. Jag blir glad av låtlyssnande helt enkelt! Och nu var jag tvungen att ändra kvällens avslut genom att byta platta på spelaren till Eldkvarns senaste- "Hunger Hotell"Behövs inga mer ord än att de är kungar. Orden, texterna, musiken-oj vilken känsla dessa kungar skapar!!! Jag var förövrigt och lyssnade till Eldkvarn för nån månad sedan på Lorensbergsteatern, Wow vilken stämning och känsla som förmedlades av detta band denna kväll! En upplevelse som jag bevarar väl!! Och som jag blir påmind om genom min inramade signering av dessa kungar som finns på min vardagsrumsvägg.:) Tack, Coffe!! NU e det natten och jag ska sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0