En räddare i nöden..

 KOmmer hem idag efter en arbetsdag som varat ett antal timmar. Har planerat kvällen med att fixa räkningar och annat kravs på datorn. Skriva rent en del jobbfunderingar var tanken också. Vad har hänt då? Inte tillstymmelse till kontakt med nätet-Hur många gånger jag sen än startade om hade mig, så nix pix- Det funkade verkligen inte. Bytte fokus o koncentrerade mig på tvätt och disk ett tag-inom de områdena finns det alltid att ta i med fyra ungar.. Gick tillbaka till datorn-men ,nej fortfarande ingen kontakt. Känslan av att vilja slänga ut datorn genom fönstret låg nära till hands, men jag sansade mig och började tänka strukturerat-vem kan hjälpa mig?? Greppade telefonen till en datorkunnig god vän som också svarade och ryckte ut som en räddare i nöden. Och ni ser datorn och nätet har kontakt igen. En en gång,Tack snälla du, för att du tog dig tid och fixade det "omöjliga". Och du-leta fram din magkänsla och följ den;).
En tacksamhet till att jag har fantastiska vänner som finns där bakom min rygg och stöttar och hjälper till när det behövs-för det är ju vad vänskap är -att ömsesidigt följa med i varandras liv i både vått och tort med en hjälpande hand. Och att se varandra för dem vi är-inte för det vi gör!
Vad gäller musik har jag lyssnat på radion i bilen i några dagar. Brukar mest lyssna på cd när jag kör bil.  Men saknade nått nytt i bilen så det har fått bli radion. Och varje gång jag har satt mig, känns det som, har de spelat Stonesour och "Through Glass". En låt som jag tycker mycket, mycket om!! 

Kan förresten rekommendera er att titta in på www.pikmee.se Här finns allt för er som vill sätta er egen prägel på allatekniska prylar ni omger er med. Hur många varianter av väskor till bärbara datorer, telefoner, kameror och ipods som helst. I alla tänk bara färger och mönster. Sparar ju faktiskt en heldel slitage på tex en mobiltelefon om jag har ett fodral på den. Väl värt att kolla runt hos PikMee för den som inte gjort detta tidigare!!

Dags för kudden här. Har vår allergi i ögonen som gör mig ganska trött faktiskt. Ska dessutom upp riktigt tidigt imorgon- klockan ringer vid fem..Har tidigt receptionspass både imorgon och på onsdag. Så har ni inte besökt Lerums Sportcentrum tidigare, så ta en sväng in så visar jag er runt på en fantastisk friskvårdsanläggning- www.lerumssportcentrum.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0