Ner släckt

Nu är alla lampor släckta både här inomhus och utanför. Jag ser bara tvsken i grannarnas fönster. Förutom hos vissa..

Så är det med allt egentligen. Det som är naturligt för mig att följa utifrån min världskarta, är inte lika självklart för någon annan i och med att vi alla har olika världskartor. Lär jag mig att umgås med denna tanken ökar jag också förståelsen för andra människor. Jag minskar därmed mina förväntningar och besvikelser på andra människor. Ett sätt att öka välbefinnande och behålla rätt sinnesstämning. För mig iallafall.



Denna, min fantastiska Ericsson mobil ökar också mitt välbefinnande emellanåt. Jag får en sån oerhörd kick och känsla av när det ibland piper till av ett sms med innehåll av känsla att vara betydelsefull. Som detta som damp ner förut- "Hej mamma! Hur var det igår?:) Jag älskar dig"
Kanske har jag fört vidare några för mig viktiga saker till mina ibland så omtänksamma tonåringar. Visa de du tycker om att du tycker om just dem!! Att skicka ett sms till den jag ägnar en tanke precis just nu är ett ypperligt sätt att visa betydelsefullhet. Känslan jag själv får när jag är mottagare av ett sådant sms ankrar jag inom mig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

världens bästa mamma!

2009-03-29 @ 19:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0