Välkommen till min nya blogg!

..Hm en blogg-som skrivs och skapas av mig. Hur smakar det? Spännande? Iallafall i min mun. Spännande att se vad jag ger mig in på i detta skrivande. Vad kan jag förmedla i min på en plattform som ensamståendea ord som fängslar en läsare till att vilja fortsätta att läsa mina ord om min kärleksaffär till livet? Ja, en nöt att knäcka!
Jag står idag med en öppenhet till livet som aldrig för. Detta har jag skapat själv. Jag har gjort det genom mina egna val. Ni vet-vi har alltid ett val.. Och jag har valt-inte altid dt lättaste och för stunden bästa. Jag har ibland tagit många långa omvägar till att ta mig dit jag är idag-men jag hade heller inte varit där jag är idag utan dessa vägar. Ni ska veta att jag är enormt stolt över mitt liv och mina val!!
Så idag står jag här: Ensamstående/ enastående mamma till fyra fantastiska tjejer, med ett enormt spännande, utvecklande och underbart stimulerande arbete på en fantastisk arbetsplats. Där varje dag är fylld av många spännande och lärorika människomöten. Ibland frågar mig någon hur jag får det att gå ihop. Jag kan inte alltid g e ett svar på det-men jag försöker att hela tiden se nya möjligheter. Ibland tar de lite längre tid att hitta ibland flyter de på räls. Men visst är det tufft ibland- att vara ensam med fyra barn och samtidigt vilja utveckla sig och sitt arbete-att då pussla ihop det och se det tuffa som spännande och lärorikt brukar skapa nya möjligheter..
Just nu sitter jag med ett varmt leende framför laptoppen och skriver-"this is my life, and I'm proud and love it!!:)
Idag har varit en tidsmässigt lång arbetsdag. Flera olika arbetsuppgifter, möten och intryck har hunnits med. Känslan över hur jag har tagit mina steg denna dag är fantastisk-jag har skapat precis den dagen jag ville ha genom mina val idag!:) Jag tillhör ju faktisk de previligerade som varje dag går med glädje till arbetet. Och människorna som jag möter på min arbetsplats ger mig en sådan kraft, glädje och styrka. Idag gav jag tips om att för sig själv investera i sin alldeles egna må bra bok-och varje dag skriva in 3 saker som jag har gjort bra idag. Efteråt fick jag tips tillbaka att i min egna bok skriva in att jag genom ett möte fått personen på banan och tillbaka in i anläggningen igen. Jag ler och känner en otrolig värme och tacksamhet!
Allt för ikväll tror jag faktiskt. Ögonen har tröttnat på dataskärmen nu och det är en dag imorgon också. En ledig dag som innebär en start av morgonpromenad med stavarna och därefter ta tillvara och se möjlighetrna som bjuds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0