Det luktar nyregnat

Har varit ute och stärkt mitt inre och yttre med en lång rask promenad i skog och mark. vilken känsla att öppna alla sinnena och andas. Långa djupa andetag och dra in denna fantastiskt underbara stärkande doft av nyregnad mark och grönska. Ett självklart val för mig att ge mig ut och få denna stärkelse. Är det bara jag tro som njuter så otroligt att ta mina steg bland nyregnade växter och träd? Ingen jag har i min omgivning förstår min känsla av att gå i skogen när det just har regnat iallafall. De jag känner ger sig ut i skogen när den är torr. Men mitt val är mitt och självklart för mig!! Och så njutningsfullt! Förresten ska jag umgås mer med ordet självklart- jäkla bra ord! För det som inte är självklart, det kan ju kvitta-eller? Vlket innebär att alla borde bemöta och bli bemötta som självklara och inte något annat-fundera på det ni! Jag ska ha känslan av att vara självklar, annars kan det kvitta! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0