Njutning mitt i livet

Vad är njutning egentligen? Vad är njutning för dig och vad är njutning för mig? Finns det rätt och fel här? Kan det istället vara så att det handlar om att släppa sina begränsningar och på så sätt skapa sig så mycket fler njutningskällor än man trodde var möjligt.
I dag kan njutning för mig, vara att ge mig in i det okända. Att som nu ge mig in i männens tekniska värld och försöka lära och förstå ett för mig helt nytt område. Som den bild människa som jag är, ser jag detta 4 meters långa arbetsvertyg vara en slags medelpunkt i ett skapande. Mycket teknisk fakta och svåra ord. En dek fakta på engelska tom..men en oerhör njutning att jag anstränge mig och faktiskt förstår en mening om något som tidigare varit överkurs och obegripligt.

Att trivas med mig själv och livet är givetvis huvudsaken vad gäller njutning. En för mig stor njutningskälla idag är när jag sätter mig Idah Holméns frisörstol på Ruff Design. Idah ären gudagåva vad gäller ala tänkbara frisyer, håruppsättningar och färger. Så i tisdags satt jag åter där och bara njöt av Idah och hennes lugn och kunskap. Och steg ut därifrån med massa massa njutning, nyklippt och återigen svarthårig!! Tack Ida för en härlig tisdag fm och ditt fantastiska skapande i mitt hår!!! :)
 Här är hon-Favoritfrisören-Idah Holmén på Ruff Design!!



Här är bildbevisen på hur en mycket njutningsfull förmiddag hos Idah på RuffDesign kan bege sig med både kaffe, skvallertidningar, svart färg och inköp av en liten supersöt platttång. Perfekt att ha i handväskan!!

Och här har ni nu skillnade från då till nu- från det vita till det svarta- tänk att allt e möjligt och att genom att släppa begränsnigar och föreställningar kan också njutningskällor i både färg och form ändras..;)





Färdgt resultat 090505! Nix nu ska jag koppla av med en annan för mig livsviktig njutningskälla-MUSIK!! Hittade en mapp med några härliga gamla låtar som också inkluderar en njutningsbar rockröst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0