Att ta tillvara på nuet..

Krokarna som inhandlades igår är på plats och badrummet skurat. 

 
Visst blev det fint??? Jag är riktigt nöjd!! Allt till Fotbollsgalan på tv i bakrunden. Jag gjorde valet att ta en paus och satte mig i soffan när Klas Ingesson stegade fram på tv:n. Jag hörde honom berätta att hans sjukdom hade lärt honom att meningen med livet var att ta tillvara nuet. Så otroligt kloka och starka ord!
Jag har egentligen inget mer att tillägga till hans ord merän att jag berördes till fullo och vet att det är sant-
meningen med livet är att ta tillvara på nuet!!
Själv har jag tagit tillvara på nuet genom njutningen av en kopp te och levande ljus vid köksbordet. Jag, mina tankar och nuet!



Teet är uppdrucket och nuet skall tas tillvara genom lite skriftsgöromål vid datan, medans ljusen brinner vidare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0