Ett hjärta och en ros

Mormor och jag år 2009. Jo, faktiskt. Jag får alltid en känsla av mormors närhet när jag besöker henne på kyrkogården. Och morfars också för den delen.



Igår under vår förmiddag i Solkatten hittade Selma och jag en fantastiskt vacker gravdekoration inne hos Blomstershopen. Eller snarare ute hos dem. Föra alla gravdekorationer är placerade utanför Blomstershopens lokal ute på Bagges Torg. Det var här vi sprang på detta hjärta av mossa klädd med en rosa ros. En varm känsla av mormor skapades inom mig och jag gjorde det självklara valet att inhandla denna fantastiska dekoration. Min mormor tyckte mycket om rosor och hon hade rosa rosor växande utefter husfasaden. Dessutom hade hon ett varmt hjärta. Den här dekorationen stod det helt enkelt mormor på!! Förresten ta er en promenad och en titt på Blomstershopens dekoratioer. De är fantastiskt vackra!


Selma som aldrig han träffa sin gamla mormor tycker ändå om att följa med att "hälsa på" vid graven. Hon pratar och funderar högt om allt där på kyrkogården. Hon är också otroligt duktig på att gå och uppföra sig lugnt och stillsamt. För mig är kyrkogården en plats till eftertanke. Här vilar lugn.



Jag är övertygad om att min lilla prinsessa, här målad till vampyr, också gläder min mormor mmed sina tankar och funderingar. För Selma frågar och undrar MYCKET och min mormor, ja, hon skrattar varmt och gott där i sin himmel åt Selmas funderingar.





Titta så vackert dekorerat!!



Sov gott, mormor och morfar så syns vi snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0