Vintervita fötter

Passade på att ta med mig Wilma ut föratt leta vinterkängor och allväderstövlar under eftermiddagen. En snabb sväng till Allum, var min tanke.. Så blev det inte! Vi har varit i alla Allums skoaffärer och det tog tre timma. Hur många par skor min lilla fröken har provat, ja det vet jag inte. Allvädersstövlar kom vi definitivt inte hem med! Till Wilmas smala fot med hög vrist finns det inte en stövel att tilgå med rätt passform. Alla är hur breda so helst emot hennes fot. Vinterkängor var inte heller det lättaste. Tillslut efter mycket letande hittade hon dem- En vintervit känga!!! Mjuk o varm innuti och en snäflinga märkt på utsidan- och ungen smallt direkt..Och den passade!!! Efter allt provande och letande var det inget att tveka på- det blir vintervitt på Wilmas fötter denna vinter!!

När jag själv var i Wilmas ålder hade jag ungefär samma svårigheter som Wilma att hitta passande skor. Jag kommer ihåg hur mamma led av allt provande, innan jag tillslut hittade någon sko som passade. Såda tur att detta växt bort!! De flesta 38:or sitter idag som ljutna på mina fötter- och jag ÄLSKAR skor och stövlar!! Jag går verkligen igång på snygga sylvassa klackar..;)! Morfar var skomakare och genom honom har jag lärt mig att sköta om mina skor- detta innebär att jag har en rejäl skosamling idag. Och den fylls hela tiden på, för vilken kvinna kan missa ett par snygga skor som man springer på..???

 Vinterns vintervita!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0