Alla knep är tillåtna

En riktigt myskväll med småtjejerna har snart passerat. Wilma har haft uppträdande och vi har hört henne som hennes tre favoritartister i låtar som:Lena Ph i "på gatan där jag bor", Amy Diamond "Thank You" och Barbados "Fallit som en sten". Hur många gånger hon har haft upptrådande som detta vet jag inte, men känslan är lika underbar varje gång. Det hela filmades, men tekniken o jag...Hur får jag in filmen här..???? Hm..kan inte knäcka den nöten. Någon som är nyfiken på filmen och vill hjälpa till..;) Bjuder på en bild iallafall.

Min lilla singstar!!
Efter Wilmas eminenta underhållning blev det sammarbete i köket. Fruktsallad stod på menyn. Selma hade fått välja allt från frukterna i salladen till vilken kniv hon skulle skära med. Alla medel är nämligen tillåtna för att få min lilla prinsessa att äta något mer än banan i frukt och grönsaksväg.. Om dagens knåpande med att Selma och Wilma gjorde fruktsalladen fick ett lyckat resultat? Jo, den var supergod!! Vad gäller Selma så blev det bananbitarna som svaldes. De andra bitarna vände vid tungspetsen...
  
Mina små tjejer i sitt ihärdiga fruktskärande, tidigare under kvällen.

Mys och bus denna kväll

Söndagsmys

Och kolla en apelsinbit hittade till munnen!! :)


Så här blev kombinationen av Selmas händer och fruktskål istället-här är allt tillåtet vad gäller att få henne att skapa en relation med dessa nyttigheter..
  

Därefter blev det på storasyster  Wilmas inrådan ett skapande av en regelbok. En sida för skaer som man INTE får göra här hemma och en sida för vad man får göra. Och vilket samarbete av två syskon. Det verkligen sprudlade av vad man får och inte får. Aktiviteten avslutades med Wilmas ord till sin syster- "nu måste du komma ihåg det här också.."


Kloka lilla Wilmas skapelse-En regelbok på vad man inte får och också på vad man får


En härlig söndag är strax till ända!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0