Mitt i stunden av dagen

Nyss hemkommen från Ljungskile och en gudstjänstupplevelse. Matilda befann sig på Åh stiftsgård och konfirmationsläger. Jag deltog i gudstjänsten innan vi begav oss hem. Tog med mig en del från prestens predikan att fundera vidare på. Temat i predikan denna söndag var att leva tillsammans.  Bar ai den ord kombinationen finns mycket att funder över. Vad innenbär att leva tillsammans? Vidare kom orden syndoch förlåtelse upp i mina tankar under hemfärden. Vad är synd och vem avgör det? Om jag nu ska studera mig själv, tar det mig framåt att leta ett synd beteende hos mig själv? För att sedan be om förlåtelse för det..hm..Om jag istället kollar av hur jag vill va,hur jag är och hur jag kan förbättra?? Är det skillnad? För mig är det det. Det sistnämnda innebär utveckling och framåt anda av ett positivt tänkande det första föstätter mig på något sätt i något slags skuldtänkande. Finns ju inga rätt eller fel här. Precis som i mycket annat. Vad drivkraften att ta sig framåt är för människor är ju helt induviduelt.
Selma är hämtat från Hermans 6 årskalas och var återigen klädd som den underbara prinsessa hon är.


"Prinsessan" Selma redo för kalas, iklädd sin favorit av prinsessklänningarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0