Att vara i nuet, en söndag som denna..

Det tar en del på krafterna att ha en fullspeckad söndag inplanerad dagen efter ett 50- årskalas. Det är nuläget ett jätte bevis på. Jag är trött, riktigt trött- men de små kommer att vakna ett par timmar till så det är bara att bita ihop och ni vet, klistra på sig ett leende..

"Barnteater iform av Långkalsong" på Dergårdsteatern stod på spel redan vid elva denna förmiddag. Kankse inte riktigt vad jag som mest kände för när klockan började närma sig, men teatern bjöd på en underhållande upplevelse med dvd- inspelning.

 Tre små teatertittande flickor! :)


 Dergårdsreatern scen med "Långkalsong" och filmkameror!

Efter teater bar det direkt iväg till dagens födelsedagsbarn för lunchintag och röjande. 50-årsbodet från gårdagen stod fortfarande framdukat om en att större delen av innehåll i flaskor och fat var borta. Doften av att det varit stort kalas dagen innan gick inte att ta miste på. Födelsedagsbarnet själv gjorde sitt bästa för att verka pigg- men skenet bedrar- Jag tror han somnade gott när vi gick! :)



 Far och son- inte lika pigga som för några timmar sen..

..50-åringen
bjöd iallafall på underhållning med en av sina presenter mitt i allt röjande..

 Gårdagens rester blev till en härlig lunch efter röjandet!

MIn minsta prinsessa gick lös med kameran och dokumenterade dagen efter det stora kalaset och här är delar av resultatet..
 50 röda rosor!!! Vilken bukett!!! En sån bukett och vi alla vill fylla 50..

 ..kvarlevor från gårdagens fest..:)!!

 ..hm diskmaskinen kbnappt halvfull..kan tyda på att resten av porlinet stod fortfarande kvar på borden..

 Det var inte många flaskor kvar idag..

 En MYCKET hjälpsam son!!
 
 ..hm.. fanns visst spår av kalas på utsidan också..

.. Det blev några välfyllda svarta soppsäckar av gårdagen rester..!!

 Min lilla mästerfotograf!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0