En ledig man

Mitt i denna decembernatt sitter jag vid köksbordet med penna o papper i högsta hugg. datorn i all ära, men den är inte hundra, hänger sig ibland osv.. och den riktiga känslan när det gäller att få ner mina tankar är med att använda penna och papper. Jag trivs med att sitta så här timme ut och timme in utan att bli avbuten, föratt kunna knäcka nöten till att få min plan att se ut som jag känner är rätt för just mig. Att förlita mig på min känsla och vad den säger mig om vad som är rätt för just mig är ett otroligt viktigt verktyg för mig idag för att kunna författa mina planer på min resa genom livet. Men jag har också lärt mig att stanna up och kolla av lite fakta mellan varven. Det brukar bli den perfekta blandningen i beslutsfattanden då.
Jag har förmånen att omge mig med fackmän och kunskapsmänniskor. Detta gör att fakta finns allt som oftast att tillgå.

  Förresten tror jag att jag har spelat igenom varenda Eldkvarns cd idag, som jag innehar, under mitt skrivande. Det är något speciellt med Plura och de andra och samspelet mellan text och musik i deras låtar. Jag får någon slags inre kick av dem. Det ger mig energi att lyssna till dem. I like ELDKVARN!!!
Mellan allt skrivande och tänkande blev det iallafall en eftermiddagspromenad och därefter en tur till Lindex. En rejäl kasse med allt möjligt blev kontentan av den trippen. Om det är julklappar..?? Kan säga att JAPP! det böev ett armband till mig själv. Endast! Nu är det iallafall dags att sluta ögonen några timmar. Skall ta mig till oasen inan det är dagsatt somna in ordentligt.. Imorgon blir det väckning tidigt mycket ska göras innan morgon och förmiddag går över till eftermiddag som jag med nyfikenhet och spänning ser fram emot..!! :)

 I trötthetens timma lyssnande till Eldkvarn och "en ledig man"??? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0