Julsstök tar på krafterna..

..julpyssel i skolan, Pepparkaksbak, jullek med syrran och hennes kompis och adventskalendern..allt detta juliga tar på kraftern.. Min söta lilla prinsessa deckade totalt på soffan till barnprogramen. Så underbart söt hon är denna lilla snart 6 åriga lilla snurpa.

 Idag kom hon och hennes syster hem från sin pappa-med hål i öronen. Hon var så söt- men tyckte att det gjorde ont att ta hålen. Hon hade också fått riktiga örhängen på sitt vuxen kalas hos sin pappa- hon väntar med spänning på att de ska sättas i..

Egenhändiga paket var med hem också!

Mina tjejer är stora och kloka flickor nu! Härligt! Och de talar bestämt om att jag får vänta till julafton på att se vad som är i mitt paket! Underbart!!

Årets julpyssel i skolan hänger dinglande i vårt köksfönster nu. Varsitt brunt "pepparkakshjärtan" i tyg hade mina små prinsessor skapat. De har tom sytt med nål och tråd kanten runt sina hjärtan. Så välgjorda och så fina! Jag blev alldeles rörd! De är ju faktiskt bara sju och snart sex år och ändå så pyssliga- kan de brås på sina pyssliga storasystrar tro ..:)!!? Vi har jul i vårt hus- lägg till julmusiken på kökets cd! :)

Jag återkommer om en stund med lite tankar och funderingar lite senare denna december kväll..Tänk bara halva månaden kvar och sen ett nytt år står redo..Vad ska jag ta med mig från 2009 in i detta nya 10-tal..?? Det får ni snart veta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0