Tidig morgon

I denna tidiga morgontimma har jag varit vaken i över en timma redan. Ändå har jag INTE morgonpromenerat..hm.. Vi har halsont på den här adressen idag. Kanske var det därför som det somnades på soffan till barnprogrammen tidigt igår kväll.. I allfall så vaknades det redan strax för halv sex denna morgon med en liten rör och alldeles igensvullen hals.

Smärtlindring, såklart! Jo, nu är alvedonen
på insidan den lilla kroppen- men det har tagit nästan en timma att få i sig dessa ynka droppar. Det är fröken kräsen som har ont i halsen! Nu ligger hon iallfall nerbäddad till barntv:n. Inte ens chokladkalenders bitar från igår och idag har hon fått i sig. Detta om något är en bra referens till att min lilla prinsessa är sjuk. Kankse kan vara denn tidiga timme som påverkar också. Min unga fröken är inte någon vidare morgonpigg liten flicka- mer lik en trasdocka på mornarna. Men kvällarna däremot- då piggnar hon till. Vad ska det bli av henne tro- Kanske en skrivande själ, nätterna igenom. För trots sin ringa ålder( bar 6 dagar kvar till 6 årsdagen..), så är fröken enorm på att använda papper och penna. Hon skriver små historier och slags dagbokshistorier. Helt underbart!!


Så dagen idag blir till att ställa om. Flexibilitet på högväxel..Jag har inga större problem med detta längre- Förutsättningarna för dagen har ändrats och jag får ställa om bara helt enkelt- Målet, det kvarstår ju såklart!! Nu dags för en varm kopp tee i lugn och ro!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0