Det nalkas advent

..och tur är väl detta. Jag tänker på ljuset som advent för med sig. Idag har nog varit bland de mörkaste och gråaste dagar som skådats, vädermässigt. Lite lampor och annat adventspynt som lyser upp det gråa skadar inte. Hos oss är redan adventsljusstaken framme i köksfönstre..om än inte tänd. Jag brukar vara den som fixar fram ljusstakarna under natten till första advent-men inte i år.. allt beror egentligen på att trapphuset ska få nytt golv-det ska läggas klinkers i entrén och tills detta arbete är fädgt är huvudentrén stängd. Detta innebär att jag inte kommer in till mitt källarförråd, där jag har ljustakar och annan adventspynt förvarad. Så den här märka dagen hade sitt ljus ändå- det blev inte bara adventsljusstakarna som hämtades ut från förrådet. Det blev förrådröj!! En stor svart soppsäck med skräp, en stor påse med kläde och annat till Röda korset! Och mer plats i förrådet! Vilken härlig känsla!!

 Min fina svarta ärvda adventljusstake- definitivt inte design 2009 men otroligt passande och vacker i mitt kök!  pratade med en god vän idag som inte ska ha några adventsljustakar eller stjärnor alls i sina fönster..hade inte funnit några i design som passade in..Kan man vända på det och se charmen i alla gamla adventssljusstakar som inte passar in men lyser upp så vackert ändå..??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0