Framgång

En tidig morgonpromenad i detta frostiga landskap. Lördagmorgon, ensam hemma inga tider inga måsten. Egen tid! Tid för tankar, reflektion och lösningar. En alltmer viktig tid i mitt liv, som låter livet ta den riktning som jag vil.

När jag slår på morgon tv:n möts jag av nyheten att Tiger Woods tar timeout från golfsporten på obestämd framtid. Efter de senaste två veckorna var detta beslut egentligen inget oväntat. Han framgång med golfklubban i handen är enorm. Nu talas det om otaliga otrohetshistorier istället. Om så är fallet ligger inte i mitt intresse. jag förstår att någon form av problematik i killens liv föreligger och han har valt att ta tag i detta. Nu är det inte golfklubban han mäta framgång med. I denna del av hansliv är det helt andra utvärderingar av framgång än hole in one som ska till. Jag hoppas att han har bestämt sig för att göra sin bästa framgångshistoria någonsin och önskar honom varmt mycket lycka till!

Otrohet, förresten. Jag tror inte på det. Jag tror på trohet. Jag tror på förtroende och framför allt tror jag på kärleken och livet. Genom god kominikation med sig själv och sen vidare till andra tror jag grunden till dessa värdeord ligger.  Jag mötte en kvinna för etttag sedan som pratade tittulerade mannen bredvid hennes sida som "MIN" man, som om han var en porslinsvas som hon bestämde över. Hon ägde honom i orden, och jag kan säga att de upplevdes inte varma poch kärleksfulla. Skrämande. Ja, definitivt! Vi människor äger rätten till något stort och helt fantastiskt, nämligen vårt EGET liv. Men vi kan definitivt inte ÄGA någon annan människa!!

 Framgång? Ja, definitivt. Känslan inom mig är väl värd att lyssna på och genom att arbeta aktivt med detta har jag också lärt mig mäta framgång på olika sätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0