GOD JUL♥ ♥ ♥

Så är det då ÄNTLIGEN dagen före julafton. Ja, faktiskt äntligen när man som jag har barn i sin närhet. Dessa dagar är en enda lång väntan för alla små. Det är underbart att vara del av deras väntan och spänning!


Ungarnas jul kretsar mest runt paket, lekar och julgodis. För egen del är jag så gammal att även om jag älskar paket och glada överraskningar, så är det viktigare saker jag funderar över och gläds åt under julen. Det är faktsikt inte alla som julen är en glädjande högtid för. Och livet kan förändras i ett ögonkast.. Om en halvtimme är det "sång för de hemlösa" på trean. Att bidra med att köpa tidningen "Faktum" vid Ica när jag handlar, är för mig ett bidrag till dem som är utan hem och familj.Och jag ägnar dem en tanke under jul. I går samtalade jag med en god vän om benämningen "ensamvarg" och dess negativa klang. Jag har funderat mycket på detta ord i dag. Och min tid till eftertanke idag går till just alla våra ensamvargar, som inte alltid har gjort detta val själva utan har blivit utvalda från tillhörande och grupperingar. Jag är full av beundran till er som trots motgång kämpar på!
Ta dig tid till eftertanke denna jul så att du kan vårda din relationer ömt- visa i ord och handling dem som du håller kär så att julen blir den glädjande, fridfulla och kärleksfulla helg som den faktiskt är! 

En riktigt God Jul till er alla önskar jag och mina fyra prinsessor! ♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0