..Inte vilken nykel som helst..

Dagens goda idag har faktiskt varit pratstunden med min morbror. Minnen från förr återupplivades och tanken på den där kusinträffen som varit påtal tidigare under åren blev påmind igen. Det var verkligen jättekul att höra han och mamma samspråka om gamla minnen. Var som är i nuet är att faktiskt ett litet kusinbarn är påväg att anlända i dagarna. Nyckeln på bilden då? Jo faktiskt är den tillhörande en av min morbrors tidigare bilar. Jag fick den av honom som liten flicka att ha som låtsas nyklar i min docklek. Mina ungar har haft dem till detsamma- så efter lite letande fanns de alltså kvar bland docksakerna på morgondagens födelsebarns rum! Jag tror jag ska sätta nyckeln och den lilla vita gubben bakom glas o ram o förära min morbror med en dag.
En aktiv handling på facebook innebar att jag hittade mina kusiner där också. Så vi får väl se om en kusinträff ska gå av stapeln under 2010- Själv tycker jag att det hade varit jättekul!!

Julsnön har fallit som aldrig för denna dagen. Detta innebar precis den härliga vinter och julstämning som vi alla önskar. Plkåkning och snöänglar i massor hela dagen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0