Julesnö

Små, små vita flingor i luften denna december morgon. Alla fönster tyder på värme där innanför med sina stakar och stjärnor. Det andas jul! Känslan av starten som jag har gett mig själv denna morgonär obeskrivbar. Först ugänge med stavarna i dryga fyrtio minuter. Därefter in i värmen och en härlig havregrynsgröts frukost. Tänk förresten vilken helomvändning jag har gjort här. Till för några årsen tillbaka var det för mig helt otänkbart för mig att äta havregrynsgröt. Bara ordet havregrynsgröt fick mig att se en bild av en tallrik som gav mig rysningar och kräksreflexer! Genom att ta frysta blåbär och blanda med havregyn, vatten och psylliumfrön, så är detta nu min favoritfrukost. Några droppar mjölk till och lite solrosfrön på- mmmmmm Underbart gott! Jag blir mätt på ett härligt sätt. Efter frukosten tog mig till oasen och en halvtimmes meditation. Idag är jag värd all bekräftelse i världen efter att gett mig denna morgonstart!

 Tjejernas inbjudande julbord 2009. Både tomtar, krubba och pepparkakshus finns med. Stämningsfullt och mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0