Kärt barn har många namn..

Klart att det är så! :) Mina äldsta tjejer har två nman var och de yngsta har tre. Lägg sen till alla smeknamn! om de äl kära och älskade-ja, mycket! Jag tillhör dem som gärna utvecklar namn och tilltal med smeknamn och andra tillägg. Tänk den dagen som jag blir mormor- oj, vad många smeknamn dessa barnbarn kommer att få av mig!
Funderingar på namn ocvh dess betydelse och viktighet har startat efter en fika med Kribbe denna
lördag.
   Kribbe, en fantastiskt god vän- Oj, vad jag utvecklas och lär av dialoger med kunskapsmän som honom!
Jag funderar vidare ord, värderingar betydelse och kalité..spänannade! Förmånligt nog, så vet jag att jag kommer att ha många kommande dialoger med Kribbe om dessa banor.
 Kommer ni ihåg, dett -mitt svarta paket.. Det är numera överlämnat, dit där det hör hemma..
Jag skrev om förväntningar i tidigare inlägg.. Vad ligger det då för förväntningar i detta svarta paket..?? Inga, faktiskt- jag är riktigt riktigt glad över att paketet är överlämnat,med kärlek, precis som den röda tråden i dess innehåll! Att känna tacksamhet och kärlek är en förutsättning för att kunna utvecklas vidare. En hel massa tacksamhet och kärlek till just dig som läser min blogg, kommenterar och ställer frågor, som gör att jag utvecklas vidare i detta för mig roliga skrivande- tacksamhet och kärlek till det svarta paketets ägare för livsnjutning!! 

Nu tillbaks till fortsatta funderingar och julstämningstänk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0