Bitande droppar

Först min alldeles egna morgonpromenad. Där jag ensam på täppan bestämmer stegens takt. Allt till lurarnas musik, som idag innehöll en massa låtar med Marillyn Manson. Kan låta som ett spännande uppvaknande denna regniga höstmorgon. Ochs å är fallet- mansons musik, mina raska steg och de bitande dropparna mot kunderna har gett mig en otrolig kraft och jag ser med spänning fram emot vad som väntar resten av dagen. Skulle förresten tagit en bild på sjön och fåglarna som också vaknade upp i regnet när jag promenerade förbi- men mitt batteri var helt slut. Återkommer en annan dag med detta.

Den härliga känslan som min morgonpromenad gav behövdes definitivt vid dagens andra promenad- den till skolan. En av mina prinsessor var inte alls på humör föratt ha något tempo alls denna morgon. Här fick jag använda mycket tålamod, och tillslut var vi framme vid skolan och vi hann innan det ringde in. Puh!

Raska steg vidare och åter inandning av naturens nyregnade morgon och jag är tillbaks i min känsla av att vara en spännande dag till mötes.

 

En liten prinsessa i en stor nallebjörns famn på Allum i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0