Helfart-Xtravaganza



Har funderat i nån vecka över att gå på helfart 1-2 veckor. Dels föratt få bort de där "godiskilona" och dels föratt se om jag blir lite piggare under mina vår allergiska veckor. Helfart vad innebär det? Jo, kort o gott innebär det att jag "äter" 3 Vlcd, 3-5 litet vatten och kaffe och te utan någonting i/ dag. I kombination med att jobba med min målbild genom mental träning är det inga problem att gå på helfart. Snarare rätt bekvämt och energiberikande. Jag får en otrolig energi av att gå på helfat. Nu hoppas jag att så också är fallet under dessa allergiska veckor. Jag ska beskriva mina dagar under helfarten här på bloggen.
Idag är alltså dag 1. Den här dagen har mest gått åt till att hålla fokus på att jag faktiskt vill köra helfart nu. Vaknade vid niosnåret. Ett glas vatten och 3 av GNLDS:s omega3 kapslar var starten innan en 45 minutare med stavarna. En dusch och mata en maskin tvätt. Sedan bar det av till Lindex en snabbis. Växlade några ord med "min favorit expedit där- Malin. Hon är alltid lika glad och trevlig och ger otroligt bra service. Fortsatte till centrum och tog en kaffe på centrumtorget. Blev sittande där i nån timme. Vilken härlig stämning det var i centrum idag-fullt med glada människor. Det märks att våren är här!! Hela dagen har jag burit med en vatten flaska som jag har klunkat regelbundet ifrån. Det är faktiskt min "prövogrej" att få i mig tillräckligt med vätska. Åkte till Volvia och beställde nya däck till bilen, suck!! En hel förmögenhet med nya däck..men, men ett måste.
Under eftermiddagen blev det kaffe och småprat på soliga altanen med Amanda. Riktig kvalitetstid faktiskt!! Det är en ren njutning att umgås med min äldsta dotter på tu man hand, när hon är på detta humöret. Tänk om några dagar är hon 17 år!
Under sena eftermiddagen har jag polerat vardagsrumsfönstrerna och fönstret till småtjejernas rum!! Vilken skön känsla att äntligen få bort vinterskiten från fönstrena och se dem spegelblanka!! Har hunnit med 2 spår av den mentala träningsplattan också mellan varven. Jag är mycket nöjd med min dag så här långt. Visst har det bliit några träningstillfällen också-hittade en dajm i väskan..men näe, det är helfarten som gäller, så den fick va!
Hur klara jag att hålla denna fokus nu då? Jo, genom den mentala träningen och hela tiden arbeta och påminna mig om min målbild! Jag har också "styrt" om lite grann idag för att lättare kunna hålla denna fokus- mobilen har fått vara på ljudlöst hela dagen, allt föratt jag inte ska lockas in i något som jag inte har koll på att jag klarar. Har precis kollat av telefonen och det var nog en god planering att ha den avstängd. Det fanns en del erbjudanden för dagen som inte direkt gick i helfartens riktning. Några personliga sms fanns där också, som verkligen höjde mig och fick mig glad och ännu mer fokuserad. Dessa fick mig också att inte känna sorg över de sms som jag inte har fått från dem som jag saknar. Jag kan ju faktiskt inte påverka det. Nu ska jag slänga mig i soffan framför tv:n i mitt skinande rena vardagsrum. Det blir vatten och en stor kopp tee att festa med denna lördagskväll.Har minst en liter vatten kvar att få i mig.


I morgon blir det jobb-Har min söndagsgrupp och några säljsamtal. Fast innan dess har jag njutit av en runda med stavarna förstårs!!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0