En funderare med kaffe..

Jag är allt en liten funderare. Började fundera mer på detta efter det att Åsa- min fantastiska jobbkollega och jag pratat några ord om hur man gör livet lite enklare för sig. Jag tycker verkligen om dessa små utbyten av ord och funderingar med Åsa emellan alla kunderna. Åsa är klok och duktig. Och alltid glad!! Och alladessa data- och sifferlösningar hon tillhandahåller. Wow- what a woman! :9 Ännu bättre är att Åsa också intruduserade mig i GNLD:s fantastiska värld. Tänk så bra jag är i min hy numera tack vare GNLD:s omega 3 som jag knaprar varje dag. Och allt jag hinner på mina 24 timmar/ dag. Kosttillskotten från GNLD har fått min kropp att få en energi som gör att jag idag kan ha ett myckre högre tempo och ta vara på varje ögonblick av upplevelse som bjuds utan att faktiskt prioritera bort något annat. Knäck den nöten ni..;)??! Tack Åsa för att du finns där med kunskap, kloka ord och en jävla humor!  Letade efter en bild på Åsa men nix pix, får fixa detta i veckan.

För att återgå till mitt lilla fundera-jag. Jag funderar på mycket och ofta Numera är det mer på möjligheter än ältande. Men det har tagit sina år av energi och tid. Men så mycket mer good feeling det är att spåna framåt än bakåt- testa ni som är fast i nåt där bak i historien- testa och acceptera det och gå vidare..
Inte sagt att jag därmed inte drabbas av sorg, smärta och ledsamhet, klart jag gör! Klart att jag också påverkas av omgivningens handlande-men jag hämtar hem mig själv så mycket bättre idag. Men jag funderar! I relationer av vänskap och kärlek händer mycket. Ibland säger också tystnaden mer än tusen ord. Jag funderar och känner av- En vän är för mig en som ser människan bakom orden, handlingen och tystnaden. Utan att fördömma, köra över eller pracka på sina egna val, så finns vännen alltid där vid ens sida och får mig att känna tillit! Har man någon gång kännt sig rejält sviken, så är jag övertygad att man genom åren har fått brottats också med tillitkänslan. Jag funderar ofta på tillit. Vad ordet betyder för mig och vem och vart jag känner tillit. Jag ska bjuda er på det, så småningom. Men inte nu.
Nu är min lilla funderar stund över liksom att kaffet har tagit slut. Dags att ta en förmiddags promenad, med lurarna på. Musiken-tillit- jo, faktiskt jag känner tillit till musik. Musiken får mig ALLTID att känna någonting och den går ALLTID att utforska. Musikens värld är för mig en stor och kreativ värld. Alla musikaliska möten jag på ett eller annat sett gör via lurar högtalare eller som publik, är för mig ögonblick av känsla! Det går alltid att hitta något i alla musik!
Kvällen i kväll bjuder på ett musikalist ögonblick iform av Europe på Götaplatsens scen. Det ska bli spännande!

Nu till lurarna och löparskorna och lite fortsatt fundering under tiden, måste jag erkänna. Tystnaden- vad ger den mig?? Att själv vara tyst och att drabbas av tystnad av någon som jag vill höra prata?? Hm..
 Min telefon full av musikaliska ögonblick
 Mina fantastikt sköna löpardöjor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0