Lite sömn som vägs upp med en massa massa god kvalité

När jag var lite så plockade jag blåbär i skogen och gick hem till min mormor med dem. Hos mormor blev jag serverad blåbären på en tallrik med mjölk och en massa massa socker. Snacka om att förstöra den njutningen, näringen och kvalitén som sitter i bara ett endaste färkst blåbär..
I allfall så bar det iväg ut till blåbärskogen med grannarna och Wilma, tidigt denna lördagsmorgon. Det var ju mycket  god kvalité som stod på schemat att inhämtas denna dag.
 Min alltid så morgonpigga Wilma följde med till skogen, medans de andra syrrorna snusade vidare i sina sängar.
 Anna, tant Eivor och Wilma står beredda inför morgonens blåbärsplockning.

 De första bären blå har landat i Wilmas spann och hon strålar..
 Så otroligt duktig på att plocka min lilla prinsessa var!!
 För första gången i mitt liv använde jag en sk "bärplockare". Ja, hm..visst gick det fort att fylla hinken med blå bär. Men en hel del grönt följde med på köpet. Rensningen tar sin lilla tid efter plockning med detta hjälpmedel..
 Kan inte säga annat att detta var en fantastiskt underbar start på lördagen- och ni ser vad mysigt vi hade i skogen- här Wilma och Tant Eivor

 Min prinsessa!!!
 Tack Anna för att vi fick följa med dig till blåbärsskogen och ditt smultronställe, det gör vi gärna om fler gånger!!!
..strax bilder från gårdagens Göteborgsbesök och Madonna konsert..:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0