Den ultimata njutningen

Jag hör någon prata om den utimala njutningen och jag kan förstå och  känna av den känslan i det som berättas. Men vad är optimal njutning för dig? Vad är det för mig? Vi är inte lika. Det som är rätt för dig är inte det självklara för mig alla gånger.
En dag som denna, en skön sommarsöndag. Lite för få gradantal ute i luften föratt uppnå den där optimala njutningen av en sommaradg, i mitt tycke. Vad gäller vädret är det inget jag kan påverka-Så att skapa möjligheter till en underbar känsla denna söndag istället för att låta mig påverkas neråt av vädrets makter är precis vad jag gör. Att sitta vid datorn och "leka" med ord och uttrycka mina känslor är att skapa mig en form av optimal njutning.
Musik, musik musik- det är få saker som kan skapa en sådan good feeling i mig som att lyssna på musik.
Den nysmakande känslan från veckan att känna på den häftiga känslan i samband med att tatuera mig är en form av optimal njutning för stunden. Kan vara svårt att förstå för en del att man genom att utsätta sig för smärta kan kalla detta för optimal njutning.. för mig känns det så. Skulle kunna vara så att när jag tatuerar mig nästa gång inte känner det på samma sätt. Detta ska tas reda på med snarats. Kan det bli en ny tatuering i veckan?? Och i så fall vart? Min känsla säger så..
Den optimala njutningen för stunden ska  jag skapa genom att kolla in 2 riktigt gamla VHS band, och bara njuta av det som visas i dessa gamla musikprogram. Vatten livets källa- inte egentligen den käsnlan som jag har för denna dryck, men jag håller på att skapa mig optimal känsla av njutning i att hålla en rätt vatten nivå i min kropp. Lagom dos av närhet och ensamhet och att skapa mig möjlighet till att kunna ta vara på ögonblicken och göra det jag känner för i stunden. Så det jag det optimala i njutning som jag känner i detta nuet är att återigen smaka av den häftiga smärtan av att skapa mig en till tatoo, och givetvis det färdiga resultatet av detta.
Ensamma stunder framför datorn med orden som spelplan- Känslan av att sitta bakom en Mac i dessa stunder är defionitivt att vara i hamn vad gäller optimal njutning här.
Ett utbyta av erfarenheter med mina älskade vänner och stunder fulla med humor och glädje med dem- En Underbar känsla.!! Mysiga styunder med mina ungar- som nu när Amanda är på väg föratt mysa på sffan i en timme med sin mamma. En underbar känsla skapas inom mig av att ha en sådan stund full av kvalité med min dotter. Stunder av närhet  där inga ord behövs..där njutningen består i att vara nära någon som inger respekt, värme och energi genom sin närhet= Kalité och optimal njutning!!  ´
Idag en dag för känsla och good feeling!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0