Giftas

Selma kunde i vanlig ordning inte somna igår kväll. Detta trots att klockan var sen, nästan midnatt. Jag tror att krocketturneringen på gräsmattan med 10 ungar inte avslutades förrän vid kl.23.00. Ett jättebra initiativ av Elins mamma Karin att fixa med detta.
I vilket fall som helst låg min lilla funderare där och tänkte på kärleken. Hon ropade till mig och frågade om jag har giftit mig och om jag var kär. He, he Nej,lilla Selma din mamma har inte varit någon gift kvinna. Visst tror jag på två samheten och kärleken-men jag tror inte att det spelar någon roll om detta är som gift eller inte. Jag tror mer på att själen ska hamna med rätt motpart. Så någon giftas sugen kvinna har jag aldrig varit. Däremot kan jag väl tänka mig att min lilla prinsessa Selma kommer drömma om att se sig själv som brud i lång vit klänning! Hon älskar nämligen att vara prinsessa med allt vad det hör till!


Min lilla funderare!

Näring till själen är något att verkligen arbeta med dessa regniga sommardagar. Solen som annars är min favorit-energikälla håller sig på mils avstånd tillsammans med en annan fantastisk själslig näring. Som nu att ta vara på nuet och ge sig ut och andas i nyregnad skog och mark. En stärkelse för både kropp och själ. Musik likaså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0