Att vara vän till en vän, ja hur är en vän..

Nära vänskap finns i mina funderingar när jag nyss drog över med damsugan,lite smått argt och besviken. Jo, faktsikt. Jag satte förväntningar ur min världsbild på nära vänskap och blev både arg och besviken. Nu har jag tagit en lärdom och hämtat upp mig på banan igen. Lika väl som jag blev mycket glatt överraskad av en ny vän tidigare idag lika besviken blev jag av att den där gamla trygga vänskapen verkade se förbi just mina behov.. Jag kände verkligen smärtan inombords, men jag tog tag i den och jobbarde mig igenom den. Nu känner jag tacksamhet över att ha upplevt det jag har upplevt istället- en erfarenhet rikare, som det så fint heter.. För mig är att vara vän till en vän- uppskattning och uppbackning- Vad det är för dig, ja, det vet bara du??

 
En bild av mitt funderande jag, över att var vän till en vän och att släppa både förväntningar och ego..

Nix nu får det bli en handlingstur på Ica så att kylen är fylld tills helgen kommer-nationaldag och allt! Kors i taket kan jag säga när mina tonårsdöttrar tänker följa med till Ica..Kan undra om deras ego är avstängt i detta syffte..Vad tror ni?? Får väl se vad vagnen fylls med..?? Puss på er, ni mina älskade vänner!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0