Förvirrat läge eller Att hålla fokus genom upplevelser fulla av lärdomar

Livet är en prövning, sägs det. Livet är en kärlek och en njutning, säger jag. Det handlar om att ta tillvara varje ögonblick och varje sekund och göra det bästa i stunden och vara nöjd med sin insats..Lätt va?? Ett heltidsarbete om något och värd varenda ögonblicks arbete! Kan man trots detta hårda arbete bli sårbar och skör och falla som en fura. Självklart, kan man fortfarande tappa fokus, men jag vet att ju mer man medvetengör sitt liv och sitt handlingsansvar för sig själv. Ju fortare hämtar man hem sig själv igen.
Tystnaden såger mer än 1000 ord. Också detta visdoms ord. Att lära sig att invänta tystanden. Också detta ett arbete. Tystnaden kan ju göra jävligt ont om du vill att någon ska tala. Då skär tystnaden ända in i själen och det är bara jag själv och mitt eget medvetande som kan arbeta bort smärtan så länge tystnaden kvarstår. Att dämpa med sötsaker är bara smårtlindring för stunden och skapar nästan mer smärta efteråt..
 

Efter en upplevelse idag kan jag ännu mer sätta mig in andra männsikaors reaktioer i vid en situation under våren. Strax har upprördheten lagt sig och jag ska gå igenom vad jag har lärt mig av detta. Ett är iallafall säkert jag är den jag är och stolt över det! Jag letar möjligheter till nytändning och kunskap hela tiden. Ska förresten strax krypa till sängs och läsa mer om melodyne. Klart att jag inte förstår helt o hållet men jag är intresserad lär av mitt intresse.
Tommy nilssons uppträdande var bra. Hans tänkvärda texter och röst njöt jag till fullo av. Om än fick jag många gånge om svälja klumpen i halsen och torka tårarna i ögonvrån. Smärtan av den ovissa tystanden gjorde sig markant påmind i några av hans texter på något sätt.


Jag hoppas att vi kan se mer av dig Tommy på Lerums scener, då du har en speciell relation till vår fantastiska kommun!! Varmt välkommen tillbaka!


Nina och Helene från Rallarrosen fick den äran att överlämna buketter på scenen!

Nix dags att lägga sig på kudden-skicka några avslutande sms innan klckan slår till ny dag.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0