God morgon sköna söndag!

Känslan var underbar när jag vaknade vid nio-tiden denna söndag morgon. Ingen morgonpromenad var planerad, utan jag skulle vakna utan klocka hade jag bestämt.
Solen sken in på vår städade altan. Fönstrena åkte genast upp!!


En för mig god vän, sedan många år tillbaka kom på besök och fick smaka "frukost" ute på altanen på förmiddagen. Vi satt länge och väl och samtalade om relationer och dess vardag. Lika väl höjdpunkter som problem och erfarenheter. Att hitta möjligheter och ta till vara det fantastiska vi har i vår tillvaro. Allt detta ur våra olika perspektiv som man och kvinna som faktiskt aldrig haft sex och samlevnad gemensamt utan en varm vänskap. Jag trivs väldigt bra med att ha en del nära vänner över könsgränserna-de är inte majoritet, men det som de ger mig med sin närhet är obeskrivbar!! Så visst gav dagens samtal med min gode vän en otrolig tacksamhetskänsla till mina fantastiska vänner, om än att en del av dem inte alltid finns i min närhet i den utsträkning som jag själv vill.. Detta med tanke på att för mig är fysisk närhet av de jag tycker och som tillför mitt liv positivitet = stjärnvinst! Ta till dig det om du vet med dig att du är betydelsefull för någon-överraska med ett besök-jag lovar att det är ger vänskapen stärkelse!!


Wilma ihopkrupen på altanen-lite småtjurig denna söndag, då hon väntar och väntar på att det ska va dags för godiset och Peter och övriga i Barbados på tv..Kan säga att vi andra påverkas av hennes väntan också..

Nix nu är det dags att lägga lite fler trätrallar utanför inglasningen, kanskee hinner vi plantera några blomkrukor till- Det kanske blir en kul uppgift för Wilma i hennes väntan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0