När grönskan står i grann..

Har precis kört min snälla granne till ett kalas beläget på gamla jonseredsvägen. Det var otroligt längesedan jag befann mig på just denna vägen. Fan vilken fantastik kommun jag bor i! Vilken tillgång det finns här av alla sorters vägar och marker. Underbart!
På väg tillbaka var jag tvungen att stanna bilen vid ett skogsparti och vandra några steg in och suga i mig denna fantastiska känsla av ny-regnad skog och mark!! Jag förflyttade mig mentalt in i mitt innersta medans jag vandrade dessa steg och lät känslan passera in i mitt innersta och ge näring. Full av tårbelagda ögon gick jag sen till bilen med en känsla av stolthet av att jag valt att bo i denna kommun som ger mig möjligheter till näring och upptäckter!

Dagen har annars varit umgänge med vänner av manliga könet. Tacksamhet även här- tillförsen av att kunna ge varandra råd och handtag över könsgränserna är för mig också en näringskälla. Att komma framåt i det som man själv rondellkör i- och få det förklarat som man själv inte har vetskapen om att förstå är bara det, bevis på vänskap. Jag är av tron att alla behöver vi någon vid vår sida som finns där med respekt uppbackning och kärlek bara för den person som man är. Vi är ju alla olika och har ibland mycket svårt att förstå varandras handlande när vi förväntar oss annorlunda, utifrån vår egen världskarta-Ett tips är då att ändå kunna sända både tacksamhet och kärlek till den person som handlar.
Hultet har också fått sig ett besök med ett lass av gamla ting som gjort sitt. Även badkaret åkte ut idag!! Äntligen! Kreativiteten ska närmaste tiden gå till uppfräschning av badrummet- Det ska bli otroligt skönt att fixa detta!

 Av respekt kärlek och tacksamhet..

 

.."den som älskar ger sig av", sjunget av Plura..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0