Där jag är fast jag inte är

Ibland känner jag saker som jag inte delger andra. Inte ens mina närmast kanske alltid får veta det där innersta. Att skriva blogg är att delge andra ur sitt liv. Hm..en vågskål för att få känsla glädje och utmaning i text och bild och samtidigt bevara det där innersta..
Klockan är åtta och det är söndag morgon. Det är tyst som attan både inne och ute. Det ända som egentligen hörs är tonåringarnas snusningar. De små är hos sin pappa. Otroligt att jag redan är vaken och pigg, då lördagen blev rätt sen efter en avslutande dag i " männens" värld. Jo, faktiskt hela dagen gick på något sätt åt till att finnas till i mina manliga vänners världar på ettt eller annat sätt..
I fredags var jag på en för mig ny upplevelse. Eller ny och ny. Jag var på dans. En spelning med Barbados för funktionshindarde. Lyssnat till Barbados, det har jag gjort förut. Ett kanon band som är värda all sin publik. Men den här spelningen det var en upplevelse. En publik full av så mycket känsla och glädje! Så opretantiöst på något sätt. Jag trivdes verkligen och jag hoppas att både killarna i Barbados och andra band fortsätter att göra dessa spelninga för just denna publik! Tack Maria och Åse för en oförgömlig kväll!!



Och Tack givetvis till grabbarna i Barbados för att ni som alltid bjuder på er själva- Björn, Victor, Lager o PP- Välvärda att lyssna på denna sommar för den som möjligtvis inte gjort det under åren!!
Nix, nu hoppar jag bort från Barbados och alla andra manliga värdar och sätter på en platta med Cardigans,drar en slutsatts av gårdagen till Ninas underbara röst-Vad som helst kan skapas med känsla!! 150000 kr och fyra meter långt--min tankar för mig åter till en manlig värld där jag trivs..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0