"De e ju draget"- NOICE!!!!!!!!!!!!!!

Året är 1980. Jag är 13 år. Det fanns bara ett band bland svenska band för mig-NOICE!! NI som varit med ågra år kommer ni ihåg tonårsbandet med låtar som "En kväll i tunnelbanan" och "I natt e hela staden vår?? Jag älskade Noice och jag älskade Hasse Carlsson. Han var det snyggate jag hade skådat med sitt kerubansikte!!
Just nu sitter jag nästan tårögd och tittar på en dokumentär som sändes 1980 om Noice i tv-programmet Magasinet. Jag kommer ihåg att att jag hade hela dokumentären inspelad på kasettband!! Ljudet alltså!! KOlla in här ska ni se!!
 



Vilken nostalgi och samtidigt tragedi.. Alltså Noice  eju faktiskt en epok i min tidiga ungdom. Jag var 13. Åkte runt på många spelningar lite överallt- Några lektionstimmar missades pga av Noice spelningar om jag ska vara ärlig. Men det resulterade i bla ett fotaoalbum med massa bilder på Noice grabbarna och framför allt på Hasse Carlsson. Någonstans i mina gömmor finns det kvar. Där ska också finnas ett handskrivet brev från trummisen Robert Klasén. Han besvarade mitt brev med frågor angående hans avhopp från bandet. Autografer på alla möjliga papper och bilder fickjag naturligtvis. Kanske finns det ett kasettband om det inte blev utslitet med inspelning av ett telefonsamtal med Hasse Carlsson, när vi på något sätt hade fått tag på hans hemnr och efter mycket övervägande tog mod till oss och ringde honom..

Här del 2 av dokumentären


Och här kommer del 3..
 


Slutet i denna del från programmet kobra får mina ögon att vattnas av tårar när Hasse sjunger "ut i natten".. Både Hasse och Freddy fastnade i tunga droger och finns inte idag. Kanske slog de igenm vid alldeles för unga åldrar och klarade inta av trycket och kändishysterin..I vilket fall kommer jag alltid att bära med mig dessa år som Noice fanns som nr 1 i mina tidiga tonår och Hasse Carlsson jag han får ha en speciell plats i mitt hjärta som den snyggaste,trevligaste bästa sångaren jag visste, 1980 när jag var 13..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0