Känslan

Vet ni, jag är så glad att jag är en äkta känslomänniska. Och att jaghar lärt mig at uppskatta och ta till vara på faktsikst alla mina känslor. Jag ser mia känslor som enorma resurser idag. Och jag arbetar hela tiden på att våga känna efter och förlita mig på min alldeles egna känsla. Självklart behöver jag fakta också att förlita mig på vid olika beslut, men känslan över vad som känns rätt eller fel är en viktig vägvisare.
Efter 42 år känner jag också igen mina känsor ganska så med en gång och vet ganska tidigt vart saker och ting bär iväg-men jag är också människa och definitivt inte fulllärd( vilket jag tror att amn aldrig blir..), utan självklar händer det att jag går runt om vissa känslor fast att jag inerst inne vet..tokigt va..?? Eller känner ni igen er?? Läs Kaj Pollaks " Att välja glädje"- En bra början till att förstå sina egna val och möjligheter. Jag arbetar på att hela tiden välja glädje idag. Jag vet att jag presterar så mycket mer och så mycket bättre av att gå efter glädjekänslan. Att välja glädje innbär för mig mitt val att arbeta och bo i Lerum idag. Jag känner en känsla av stolthet över min fantastiska kommun idag och jag vill verkligen verka för att skapa den känslan hos alla andra kommuninvånare. Tänk vilka resurser, möjligheter och kreativitet det måste finnas i våra 40000 innvånare. O vi kan sammarbeta mellan kön, åldrar, inriktningar osv., ja om vi släpper alla gränser och begränsnigar, ja, dåkan ju Lerum bli hur bra som helst!! Eller hur?? Besök gärna invigningen av kommunens nya action park., på lördag. Parken befinner sig precis bakom LerumsSportcentrums lokaler. DEe blir en stor invigning på lördag mellan kl.12.00-18.00. En massa uppträdanden och uppvisanden under hela dagen och givetvis finns fika möjligheter. Vi på Sportcentrum står för Caf´ebordet denna dagen. Varmt välkomna att besöka Stenkullen och actinparken på lördag!!

Här kommer en video och en rätt cool låt med grabbarna i 5th Sonic Brigade- välvärda att lyssna in sig på för den som inte hört dem!!

Nähe, nu är lunchen framför tangentbordet över och arbete väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0