Kärlek, kärlek, kärlek..

Japp ,detta omskrivna ord- vad är betydelsen och känslan av det egentligen?? Att känna kärlek.. -ordet kärlek har vänts in och ut av mig och en god vän idag-att vara kär-rätt eller fel..ja ivad..handlar det egentligen inte bara om god komunikation?? Mer och mer tror jag att det är så. Visst den här lilla damen-Selma, får mig att känna kärlek.Som här tidigare idag när hon kommit hem efter några dagar hos sin pappa och direkt "klädde upp sig".

Men samtidigt så tror jag att vi människor ofta blir kära i kärleken och visionen om hur vi vill att kärleken ska vara. För mig är känslan, närheten, kommuniceringen, närvaro, kreativitet och självständighet viktiga ord i sammanhanget kärlek. Jag känner definitivt inte någon kärlek till ord som frånvaro och oföretagsamhet. Glädje, samhörighet och känslan av att bli sedd för den jag är vill jag förmedla ihop med kärlek. Att se människan för den som den är och dess behov istället för vad den presterar är också hur jag vill bli bemöt och som jag känner som god kommunikation och kärlek av.
Dagens mnen fortsatte med ordet attraktion..Hör attraktion och kärlek ihop??...Fundera på det ni..:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0