Liv och rörelse i vår underbara Åpark

Vilken underbar förmån vi har med vårt boende att ha fantastiska Åparken i vår närhet. Så här års lockar parken med både sandlåda, gungor, basketkorg och volleybollnät. Gröngräset runt om lockar till grillning som ikväll när Wilmas klass hade sammankomst med föräldrar och syskon. Dammen med sitt porlande ljud gör det ännu mer somrigt, och här kan man leta grodyngel som Wilma och hennese kompisar gjorde-Wilma var blöt ända upp till trosorna.. Snälla storasyrran Amanda kom cyklande med torra kläder så att leken kunde fortsätta en stund till- Tack Amanda!! Och tack till andra syrran Matilda som tillsammans med sina kompisar Astrid och Olivia också befann sig i parken och aktiverade sig med Wilma o Selma och deras kompisar en stund. Tänk vilken förmån mina småtjejer har som har dessa två storasyrror. Och jag, ja, jag har en den stora förmånen att vara mamma till dem alla fyra och älska dem allihopa lika mycket!! Puss älskade ungar! även om jag emellanåt kan bli trött på mina tonåringars oreda på saker och ting..framför allt på sitt rum..



Här Wilma o Selma ätandes grillkorv på filt i Åparken under kvällen



Selma och jag busar på filten





Kolla in vad mysigt Selma har med de "stora" tjejerna Astrid, Matilda och Olivia!!

Jag rekomenderar alltså varmt ett möte med Åparken vid utomhusaktiviteter. Egentligen spelar årstiden inte någon roll parken är full av möjligheter året runt. Det är bara att ta med skridskorna vintertid..:)  Nu blir det Melodifestival kvalet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0