Mental näring

Att njuta av livets goda är en oerhörd viktig energikälla. Men vad innebär då ilivets goda? Och vad innebär njutning?? Kan innehållet ändras med åren..?? Självklart-ju jag öppnat locket och släpper begränsningarna ju mer njutning och energikällor finns det att tillgå, livet igenom. Öppna dina sinnen och leta energikällor och tillfälle till njutning i varje litet ögonblick, så varje ögonblick ger det optimala av vad det kan ge dig för stunden. Ibland kan jag känna att det av olika orsaker är svårt att hinna med att njuta och ankra good feelings..Ni vet, när livet bara rullar på och jag nästan inte hinner med. Jobb, ungar aktiviteter och markservice..behöver jag nämna så mycket mer. Det är då det gäller att dra hårt i handbromsen och stanna till och känna att jag njuter av varje steg jag tar i mitt liv- Vilka fantastiska resurser jag har att tillgå vad gäller både energi och njutning. Varje möte med en annan människa är för mig en njutning och jag har ju val som innebär att jag har massa människomöten varje dag under arbetstid som ger en oerhörd njutning, mina fyra tjejer som dagligen i olika möten ger mig njutning, utveckling och energi och mina vänner-självklart! När jag sen emellanåt känner att jag behöver faktiskt fylla på den mentala näringen med något mer planerat- Ja, när väl sol och värme börjar komma tar jag gärna en dag vid havet. En promenad i skog och mark efter nyfallet regn-wow vilken njutning!! vilka dofter!! Att planera in specifik tid med umgänge med någon av ungarna eller någon av mina underbara vänner innebär också en oerhörd påfyllnad av mental näring. Sist men inte minst så innebär lyssnandet av musik en av de mest optimala njutningarna och energikällorna i mitt liv. Att knäcka nöten och alltid försöka hitta något bra i varje låt och genre av musik som jag hör är en kick och energikälla.
Kan det bli så mycket mer njutning än det här-Plura och "Kommit hem"- Lyssna och njut och fyll på er energi!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0