Själsfrände

Har du en själsfrände? någon som du vet alltid ser dig för den du är och till dina behova kanske, innan du själv ser dem. En människa som du kan kommunicera med utan att alltid prata. Någon som du litar på till 250% och som du alltid kan bara vara med och ändå alltid bli förstådd och känna axeln att luta emot. Ger du också detta tillbaka till denne- i så fall skulle jag vilja säga att du har funnit din själsfrände.Min mormor tror jag var min själsfrände och är det fortfarande där i sin himmel. Jag vet att hon alltid har ett "vakande" öga över mig och finns tillhands för mig på något sätt. Vi har en dialog även idag, mormor och jag. Jag besöker hennes grav titt som tätt. Det ger mig både ro och styrka att på något sätt andas in närheten av mormor. Det där besvärliga känns så mycket lättare och det där nya som jag med tveksamhet stod inför blir både spännabde och utmanande att söka vetskap om. Jag vet att mormor är otroligt stolt över mig och varenda steg som jag har tagit, även om jag emellanåt tar den där lite krokiga vägen. Att känna mormors stolthet är en riktigt härlig känsla som gör min kärlek till mig och mitt liv så mycket starkare!  Det här, vid mormors och morfars grav som jag stannar till emellanåt och känner känslan av vad jag tror är själsfrände.
Visst finns det ett par av mina närmaste vänner som idag konkurrerar om denna platsen med mormor i mitt liv. Men jämvikten mellan vänskap, lärlek och själsfrände är en balansgång som är svår att få jämnvikt på. Vi är alla människor och har lätt att låta vårt ego styras. Finns känslan av stark vänskap över könsgränserma,  kan omgivningens reaktioner skapa mer problematik än leda till känslan av själsfrände. I know..
Oj, vad djupt det blev nu..shit pommes ..Denna text får allt lättas upp. Skrev återigen en text för byrålådan här under kvällen. Mitt skrivande gör mormor stolt! En dag kanske jag lägger ut en text här..vi får se..
Nix, imorgon är det helg..både afterwork och "kom som du va, vilket innebär massa spännande möten. och innan dess givetvis en ny spännande och utmanande dag på mitt jobb-Lerums Sportcentrum. Natti, natti till er alla..även till dig som är ute och far rent fysiskt ..eller i tankarnas värld..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0