Solstrålar

Mina små solstrålar har lekt hela dagen.




Evelina och Selma, strålar som solen idag!!
Selma har både cykeltränat och tagit några travande steg på gamla hederliga rullskridskor, som vi hitade i förrådet.

Wilma har lekt med Alice nästan hela dagen. De är så otroligt mysiga ihop, Wilma och Alice. Alice mamma och pappa ska gifta sig till helgen och Alice ska vara brudnäbb. Detta var stora samtalsämnet till vår sena kvällsmat denna kväll. " Kan du också gifta dig, så jag får gå först i kyrkan och vara brudnäbb"-var Wilmas stora fråga ikväll. Jag gjorde en förklaring om kärleken som bör finnas innan man gifter sig. För Wilmas del var allt klockrent enkelt. Hon namngav tom tänkbara brudgummar ur vår bekantskapskrets..De som är roligast att busa med..Bara hon får vara brudnäbb..  Mina lilla sjuåring är en riktig solstråle!!
För mig är kärleken så mycket. Ord som respekt, ansvar kommunikation äingår i kärleken för mig idag. En spänning och attraktion på både in och utsidan av en människa finns också med..Är man två som tillsammans delar och vårdar dessa känslor ihop med att man stillar varandras bekräftelsebehov på den nivå som behövs..ja då är det väl fråga om äkta kärlek . UNDERBART!! Så Wilma, om man som jag ser "att gifta sig" är ett ev led i en tvåsamhet full av underbara känslor av det som är och inte i det som inte är, så kanske man gifter sig. Just nu känns det väldigt långt borta att du skulle var brudnäbb på din mammas bröllop, men ingen vet jag vad framtiden har att inbringa..;) Iallafall gläds jag med Alice föräldrar och önskar dem lycka till!!
Det svåraste i ett förhållande oavsett på vilket plan relationen ligger är nog att bortse från sitt ego och inte vilja förändra den andra parten utan ta till vara på det som finns och är. Nju helt enkelt av förhållanden, möten, kärleken, ja av livet helt enkelt!! ch påmin dig själv om att bekräfta på dig själv och andra! Låt inte ditt liv passera med att du inte visar eller säger till människorna du möter, deras betydelse för dig-det vinner du varken kärlek eller gulkant på livetsväg. År 2009 med all tänkbar teknik faktiskt göra någon glad av få ett enkelt sms av just dig att inte vara bortglömd i sin telefon!! Jag fick ett "Jag älskar dig också" ett tag efter det att jag och Amandai skilts åt med lite meningsskiljaktigheter tidigare idag. Orden i sms:et från Amanda gick direkt till mitt hjärta! Själv har jag inte skickat till alla jag som jag vill ska känna att de har en betydelse i mitt liv-Jag ska faktiskt ta tag i och bättra mig på detta-för jag vet själv hur glad jag själv blir och hur bra jag mår av bekräftelse!! Så kärlek till dig som på ett eller annat sätt finns där i mitt liv-du har en betydelse för mig, precis så som du e!!
 Han med en pratstund med fantastiska Eivor också- Hon har en betydelse i mitt liv, vilket jag är mycket tacksam över!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0