Tacksamhet, glädje och kärlek..

..känslor så viktiga att underhålla och att arbeta med. Även när de gör ont! När minnena och tankarna inte ger den sinnesstämningen som skjutsar mig framåt i livet gäller det att arbeta med att vända tankarna till positiva inom områden som tacksamhet, glädje och kärlek.
Jag läste några ord om positivitet som gav en lika minnesbild, så hörde jag Eldkvarns "Söder om midnatt c/o himmelen", som spädde på denna minnesbild,fast från stereon i min bil..Så kände jag det goda gå över till det onda..Jag längtade efter upplevelsen..Jag längtade efter att åter vara där..Jag tog itu med känslan som gjorde ont.. Jobbade fram en tacksamhet över att alltid kunna bära med mig upplevelsen och minnesbilden..Jag skapade en attityd full av glädje och kärlek till att jag upplever detta igen..Det är på den vägen som jag är nu.. 
Detta jag nu beskrev är mitt arbete med att utveckla mig själv och gå framåt i mitt liv..Det går åt energi, tid och kan göra oj, så ont i stunden men ger så otroligt mycket av livet tillbaka..
...så det är med denna sinnesstämning,-full av tacksamhet, kärlek och glädje jag tar med mig det som har varit och ser fram emot det som kommer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0