Lugn och harmoni

Har precis kommit hem från jobbet och sitter nu ner med en avkopplande kopp varmt tee. Mitt kvällstee är ett Yogi Tea introducerat i mitt liv för ganska exakt 2 år sen under min coachutbildning i Falsterbo.

Under mörka studiekvällar nere i Skåne bjöd min underbara coachkollega och vän, Johanna, mig på detta och grönt tee. Sen dess är jag fast. Tänk vilken njutning och lugn en kopp avkopplande tee kan ge! Rutinen som jag idag har när jag tar mitt gröna tee, är att ta några minuter med djupa andetag och bara vara, ihop med denna kopp. Tack, underbara Johanna för att du bjöd mig på "dina" teer!! :)
Det var också under denna utbildning som jag knäkte nöten till vilket kraftfullt verktyg mental träning är. Vilken schuss mitt liv har tagit sedan dess! I precis den riktning som jag har velat. Visst är inte livet alltid en dans på rosor, men jag har skaffat mig ett verktyg till att förhålla mig till allt det som händer i livet. Och jag tar mig framåt till just det som känns rätt för mig. Jag älskar mitt liv idag! Så sant som det är sagt.
Min mentala träning består just nu av en alldeles ny cd för mig: OASEN

Genom mitt arbete som hälsokonsult inom Xtravaganza använder jag mig också utav Xtravaganzas mentala träning. Dessa cd är ett av verktygen som ingår i Xtravaganzas program. Ett mycket kraftfullt och användbart verktyg! Min känsla av lugn och harmoni förstärks för varje tillfälle som jag tränar.
Jag får idag ofta frågan från deltagare på mina program hur ofta som jag idag tränar mental träning. Och faktiskt-Så gott som varje dag. Jag vet idag vikten för mig och mitt välbefinnande att ta mig den kvarten varje dag!
 

Så för er som inte knäckt nöten om verktyget mental träning- ger er tid till att
introducera detta i era liv!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0