Bokstund

Gårdagens avslutande kaneltee har nu bytts ut i koppen framför mig till det härligt doftande gröna tee. En härlig stund så här på förmiddagen. Tidigare ha jag lyssnat till 2 fantastiska rimsagor "Den skrytsamma grodan" och Ugglan som inte ville läsa".

Wilma har haft högläsning. Både hon och Selma har knäckt koden till läskonsten. De läser bägge två flytande och orden som de klipper blir svårare och svårare. Självklart var det lite klurigare att hitta rätt bland betoningarna så att rimmen satt som de skulle-Wilma klarade detta galant! Att ta sig den stunden varje dag med högläsning är mycket utvecklande och en övning i att vara närvarande för oss stressade föräldrar..
Nix, mitt tee är nu lagom varmt och det är dags för min egna stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0